Fullcertfierad serviceverkstad



Stacks Image 1448
Stacks Image 1450

Vi är Apple Authorized Service Provider, AASP

Det innebär att våra tekniker Rasmus Johansson och Robin Jansson är fullcertifierade på Apples produkter.

De undersöker och lagar allting på plats i vår verkstad i Helsingborg. Din dator stannar alltså på plats och skickas inte vidare till en tredje part. Det betyder säkrare service och kortare tid.

Certifieringen innebär också att vi använder Apples originaldelar när komponenter behöver bytas ut.



Stacks Image 1454
Detta är speciellt viktigt när det gäller iPhones/iPads. Det händer allt som oftast att vi får in enheter där det t ex bytts glas hos icke auktoriserad verkstad, med följdproblem. Eller med problem nästa gång enheten går sönder, då är man nekad garanti hos Apple om det sitter en icke originaldel på, t ex glaset.

Garantiärende
Vi reparerar din produkt utan kostnad om felet täcks av garanti eller AppleCare. Om det inte täcks debiterar vi en felsökningsavgift på 675 kronor. (Ett exempel på detta scenario är om felet avhjälps med en ominstallation av operativsystemet eller om du själv orsakat problemet med felaktig konfiguration). När vi konstaterat felet så hör vi alltid av oss till kunden om merkostnad för eventuell reparation.
Garantin gäller endast hårdvarufel Kvitto måste bifogas som styrker garantin.


Skada eller utanför garanti
Vi undersöker och reparerar även äldre datorer som är utanför hårdvarugarantin. Det utgår då en undersökningskostnad (675 kronor) som du godkänner redan vid inlämningen. Ibland kan det bli ett försäkringsärende, så om du t ex spillt eller tappat din dator; ta kontakt med ditt försäkringsbolag först och be dem lägga upp ett ärende så går det snabbare.

Kösystem
Normalt sett hamnar allt som lämnas in på verkstaden i vårt kösystem, det innebär att vi undersöker allt i den ordningen det lämnas in i. Men det finns undantag, vissa företagskunder har köpt serviceavtalet ”Top Support” som ger förtur i kön samt rabatt på timtid. Avtalet måste vara tecknat innan skadan är skedd, inte samtidigt som man lämnar in datorn på service. Fråga gärna en säljare om detta! Vi har också en akuttaxa som man kan använda om det är riktigt bråttom. Den kan man alltså köpa när det behövs, då tar vi hand om ditt ärende direkt och påbörjar undersökningen omgående. Detta kostar 1875 kronor och är ibland väl värt om man vill ha igång sin jobbdator ASAP igen för att undvika att det egna jobbet får en ofrivillig paus.

Hyr dator under servicetiden
Oftast har vi tillgängliga maskiner att hyra ut när din dator är på vår verkstad. Det kostar 500 kronor per påbörjad vecka.

Leverans och installation
Om du vill kan vi hjälpa till med leverans och installation av din nya Mac eller PC.
Stacks Image 193
Våra tekniker installerar system, minnen, program samt flyttar viktig information från din gamla dator. Oftast utförs arbetet i vår verkstad, men önskar du så kommer vi till dig istället.


Hemhjälp för privatpersoner
Vi kan hjälpa dig på plats i hemmet med att få igång e-post, trådlöst nätverk, skrivare etc.

Fjärrsupport och remote desktop

Stacks Image 291

Om du har problem med din dator kan vi ibland vilja fjärrstyra din dator över internet.
För att detta ska fungera måste du först ladda ner programmet TeamViewer genom att klicka på
--denna länk--
eller på bilden till vänster. Sedan hjälper våra tekniker dig.

Vill du veta mer om fjärrsupportprogrammet?
Info om TeamViewer hittar du --här--


Felanmälan


Har du problem med din Mac, iPad eller iPhone kan du antingen ringa, maila eller besöka oss för att få hjälp.
Du kan även fylla i —> detta serviceformulär <— så kontaktar vi dig med vidare instruktioner.

Alla priser är inklusive moms om inget annat anges